Kan man lita på dom?

Till varje val så kommer det fram olika svarsprogram som ska visa vilket parti som passar ens åsikter. Hur mycket kan man egentligen lita på dessa? Finns det någon oberoende undersökning som visar att dessa stämmer? Är alla partier nöjda med svaren som kommer ut ifrån dem?

Jag gjorde precis en på http://axess.se/newspane.aspx?id=8
Mitt resultat vid test av partisympati

För mig så stämde den rätt bra, jag är Vänsterpartist. Den visar dessutom tydligt vilket block jag tillhör.
Frågan är om det verkligen blir så tydligt för alla..
Vad tycker ni, är dessa tester trovärdiga? Eller finns det någon baktanke bakom den som gjort testet att bara ställa vissa frågor?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0