Kan snart Barnkanalen utantill

Så fort dottern är sjuk så blir det antingen barnkanalen eller barnfilm.
De barnfilmer vi har kan jag redan utantill,
men senaste tiden har det varit mycket barnkanalen
så börjar kunna i vilken ordning programmen kommer.
Även om man inte sitter och tittar så står det ju på i bakgrunden hela tiden.

Men jag är ändå ganska imponerad på kvalitén på dagens barnprogram,
de kompletterar varandra ganska bra.
Dock finns det fortfarande en hel del barnprogram som har kvar könsrollerna,
att t.ex. alla tjejers dröm skulle vara att gifta sig med prinsen,
där var det inget prat om kärlek inte.

Dessutom så finns det ganska många program där de delar in uppgifterna i manligt och kvinnligt.
Men jag ser bättring, vilket är riktigt bra.
För vi måste börja i tidig ålder för att kunna uppnå jämställdhet.
Alla måste ha samma möjligheter och det är bara dumt
att begränsa människors möjligheter och ruta in dem i fack redan vid födseln.

Kommentarer
Postat av: CandyboY

jag tycker att det kan beror på person till person ...

självtycker jag absolut inte att det kommer läkas snabbare om man bara sitter hemma och vilar...

men jag va dumt att försöka komma tillbaka till den höga intesiva träningen,....=(

2010-03-24 @ 16:47:44
URL: http://candyboii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0