Starta debatten nu!

Det är dags att vi alla börjar diskutera EU-valet nu.
Vad det står för och få så många som möjligt att gå och rösta.

Vet du inte vad partierna står för?
-De står för ungefär samma saker som i riksdagsvalet..

Är du emot EU?
-Desto viktigare att du röstar!
Välj något av de EU-kritiska partierna (T.ex Mp, men mest Vänsterpartiet då de är mer EU-kritiska)

Tror du inte att din röst hjälper?
-Varje röst är viktig, det kan handla om några få röster för att få ytterligare ett mandat. Och 1 mandat kan vara det som gör att det väger över åt det ena eller andra hållet.

Undrar du över något så är det bara att skriva en kommentar så svarar jag så gott jag kan...

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe okej ^^

2009-05-14 @ 20:48:27
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Postat av: cecilia

löpare det lät intressant =)mer intressant än politik.. sorry =) haha



2009-05-14 @ 20:51:07
URL: http://ceciliaan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men du det har jag typ glömt, har dom bytt ut det rosa i mitten till gult? :o

2009-05-14 @ 20:58:00
URL: http://johansa.blogg.se/
Postat av: Observatör

De som är mest EU-kritiska torde vara Sverigedemokraterna, som yrkar för ett totalt utdragande ur denna politiska union som dräper Sverige nationella oavhängighet. De glömde du nämna, eller uteblev de för att de inte passar din agenda?

2009-05-17 @ 00:23:12
Postat av: Realisten

Jag må ha ganska rasistiska åsikter enligt folk som endera inte ser verkligheten eller bara blundar för den.

Men som min underskrift beskiner så anser jag mig vara en Realist som har åsikter om ALLT fel i detta land, och många av dom felen ligger i den Svenska jävla mjäkigheten att inte våga säga vad de tycker, trots att vi är ett så "frispråkigt land".



Därför vågar få säga öppet att dom stödjer Sverigedemokraterna och deras politik.

Men jag har och kommer att fortsätta rösta på dom tills de andra partierna inser att det finns tillräckligt med folk som anser att politiken som hålls nu är rutten i många fogar!



Kolla in denna länk för ett exempel:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/dokument.html

2009-05-17 @ 10:04:21
Postat av: Anonym

Observatör---> Jag nämnde inte dem eftersom de varken sitter i riksdagen eller eu-parlamentet.



Realisten---> Vad tycker du man ska göra då? Alltså vad är det som är som mest ruttet enligt dig? Jag vill veta för att kunna göra något åt det.

Sen kan jag inte mer än att hålla med i länken, att invandrare procentuellt är överrepresenterade bland brott när man jämför med andelen som finns i Sverige. Men den intressanta frågan är varför det är så. Det har jag inget svar på, tyvärr..

2009-05-17 @ 13:44:29
Postat av: Realisten

Jag hänvisar till mina synpunkter i "Rösta eller inte rösta?" tråden för en liten inblick i mitt resonemang.

2009-05-19 @ 21:59:54
Postat av: Realisten

Jag hänvisar till mina synpunkter i "Rösta eller inte rösta?" tråden för en liten inblick i mitt resonemang.

2009-05-19 @ 22:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0