Ställ upp för de svagaste!

Sitter du och funderar på om du ska orka gå och rösta i EU-parlamentsvalet? Är du emot EU och därför inte tänker rösta? Jag hoppas att du hinner tänka om och inser att detta val är minst lika viktigt som Riksdagsvalet, till och med kanske viktigare just nu när EU vill sno åt sig ännu mer makt ifrån medlemsländerna.


Jag ska rösta för jag vill att makten ska flyttas från EU till det Svenska folket. (Inte ännu mer makt till EU som alliansen vill). Jag vill att det sociala skyddsnätet ska förbättras. (Inte att marknaden ska styra allt som alliansen vill). Jag vill att miljön ska få ett mycket större fokus. (Inte att marknaden styr över miljön som alliansen vill).


EU har idag blivit ett elitprojekt för företagen och mot miljö och sociala frågor.

Jag vill att EU ska vara ett samarbete för en bättre miljö och att säkerställa att alla har en social grundtrygghet med vård, skola och omsorg.

Därför tänker jag rösta på Vänsterpartiet i EU-valet den 7:e juni.


Kommentarer
Postat av: Barbro S

Du har helt rätt, jag funderar i samma banor. Röstade på V förra gången, men jag har stort förtroende för Sören Wibe, så jag får se.

2009-05-24 @ 17:55:49
URL: http://konstbarbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0