Rösta om EU-medlemskapet!

Nu börjar det ifrån vissa partier höjas röster om att vi ska rösta om Euron igen. Först reagerade jag mot det och tyckte att man ska respektera folkomröstningen som varit och inte införa Euron. Men sen tänkte jag efter och insåg att det kan ju ha hänt saker som medför att folk tycker annorlunda nu. Så därför kan jag acceptera att vi med 5-10 års mellanrum genomför folkomröstning angående Euron.
Dessutom så borde vi i samband med EU-parlamentsvalen alltid genomföra en folkomröstning om vi ska vara med eller inte i EU. Folk kan ju även i denna fråga ha ändrat åsikt.

Kommentarer
Postat av: micka

"Dessutom så borde vi i samband med EU-parlamentsvalen alltid genomföra en folkomröstning om vi ska vara med eller inte i EU."



Det blir mycket svårare eftersom €U är hotell california -"You can check out any time you like but you can never leave".



Har man skrivit kontrakt med djävulen blir det ett helvete att ångra sig...

2009-05-24 @ 12:18:40
Postat av: Elvira

Sv; För att jag är moderat............?

2009-05-24 @ 18:13:00
URL: http://toveelvira.blogg.se/
Postat av: cecilia

men jag får ändå inte rösta på några år så det är väl inte hela världen om jag inte proppar huvet fullt med politik redan ? =) så mkt annat där ! haha



Hur många mil det blev? haha, skämtar du ? Så mkt löper jag inte. 1 max :P



Men i sommar får du och jag träna jääärnet !? =)

2009-05-24 @ 21:44:10
URL: http://ceciliaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det kan jag faktiskt hålla med dig om! Antingen blir det Vänster el pirat :)

2009-05-24 @ 22:55:17
URL: http://lojsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0