Våldtäkt - Hur kan man?

Att våldta någon,
hur kan man?!
Att ge sig på någon som inte vill...
Att dessutom som vissa ge sig på minderåriga.
Det är sjukt!
Tänk om fler vågade anmäla,
då kanske vi skulle få fler fällande domar.
För tyvärr så är mörkertalen nog väldigt stora.

Detta är nog ett av de få brotten,
där jag troligen skulle kunna döda någon.
Att misshandla någon är en sak,
men att våldföra sig sexuellt är något än värre.

Vad tycker ni om våldtäkt?
Vad ska man göra åt det?
Hur ska man få de som våldtar att sluta?

Kommentarer
Postat av: klara

över huvudtaget våld mot barn ee de värsta som finns...

2009-04-22 @ 14:17:42
Postat av: Samuel Karlsson

Håller med, allt våld mot någon som inte har samma möjlighet att försvara sig, som t.ex. barn, äldre och funktionshindrade, är helt sjukt!

2009-04-22 @ 16:39:48
URL: http://www.sputchi.se
Postat av: Klara

jaa de är de verkligen fattar inte hur en del kan va så sjuka i huvdet :/

2009-04-22 @ 22:28:32
Postat av: Samuel Karlsson

Man undrar ju vad som gått snett.. Hur kan man göra något sånt?! Det måste ju vara något som hänt som gjort att man blivit sån.

2009-04-23 @ 06:20:20
URL: http://www.sputchi.se
Postat av: Klara

Jo antagligen har personen haft en jävligt svår barndom eller så är h*n antagligen helt sjuk i huvdet menar ingen frisk människa skulle göra något sånt.. sen tror ja de handlar om makt oxå personer som gör så älskar att känna makt ¨å göra andra människor i underläge

2009-04-23 @ 15:18:43
Postat av: Samuel Karlsson

När det gäller våldtäkt så är nog makt en stor faktor som du skriver. Kan tänka mig att de som våldtar inte känner att de ha tillräcklig med makt över sin fru/man/flickvän/pojkvän. Då försöker de istället få den makten över någon som de hoppar på.

2009-04-24 @ 21:27:40
URL: http://www.sputchi.se
Postat av: Klara

Jo de är vell tyvär så :(

2009-04-24 @ 23:49:31
Postat av: Realisten

Jag må låta jävligt rasistisk, men det finns såklart även svenskfödda som förnedrar och åsamkar offer livslång skada.

Men jag har en bestämd åsikt, vilken är att denna nuvarande flykting politiken så som segrigering och fortsatt tillströmning av invandrare har tillfört detta land mer brottslighet samt voldtäkter än Sverige kan klara av i nuläget.

Detta med våldtäkter kan solklart bero på om vi tar som ett exempel: Den Muslimska synen på kvinnor, som inte tillåter sina kvinnor visa NÅGON del av sina kroppar (detta även i deras så kallade "porrtidningar").



Jag kommer härmed att generalisera enligt säkert ett stort antals tycke.



Men detta är min åsikt grundat på ett flertal våldtäkter som har drabbat för många av mina nära bekanta.



Nu kommer dom till frigjorda och mode influerade Sverige, där till och med min dotter som är 9år insuper all comersiell info, vilket innebär att dom i väldigt ung ålder klär sig sexigare än de "nysvenska" inte ens har sett på vykort.

Och det är inte svårt att föreställa sig deras tankar... men att från det gå till handgriplig handling och TOTALT förstöra både själar, kroppar och tillit till det andra könet är för mig obegripligt!

Men jag skulle utan att tveka och utan ånger avliva förrövaren oavsett om det är en mentalt störd svensk eller annan nationalitet om det skulle vara en närmare närastående än vad jag hittils har erfarit.

2009-05-01 @ 01:10:01
Postat av: Samuel Karlsson

Intressant resonemang. Kan stämma delvis vad gäller muslimer...

Inte för att försvara våldtäktsmän, men varför låter vi våra barn inte vara barn? Varför låter vi dem gå i sexiga kläder? Varför säger vi inte stopp som föräldrar?

Media har ju väldigt stor påverkan, speciellt då många kända personer spelar på sexigheten för att sälja t.ex. skivor m.m. Detta medför att ungas idoler har kortkort kjol m.m. Det vore dags för dagens kändisar att skärpa till sig och vara de förebilder de skulle kunna vara.



Men som sagt, jag försvarar absolut inte våldtäkterna! Och jag skulle nog som du skrev kunna döda ifall något hände t.ex. min dotter.

2009-05-01 @ 07:50:48
URL: http://www.sputchi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0