För ärlig

Jag är helt enkelt för ärlig. Har fått ett intyg ifrån min arbetsgivare för vilka avdrag som görs då jag är iväg på politiska uppdrag. Jag satt precis och räknde på de summor som stod och jag får de inte att stämma. De har troligtvis skrivit en summa som är dubbelt så stor som den ska vara när det gäller löneavdraget per timme. Den för heldag stämmer. Så jag kan inte med gott samvete lämna in dessa papper på mötet idag utan att ändra på dem. Så vi får se vad de säger då jag ändrat till en lägre summa på timavdraget.

Men ärlighet lönar sig alltid i längden. Som t.ex. då jag hela tiden fick fel på mina räkningar ifrån Telia, de hade lagt till avgifter för något jag inte hade. Men sen då jag fick något avdrag som jag inte skulle ha så hörde jag också av mig och då fick jag till svars att jag fick de pengarna eftersom de gjort fel. Eventuellt så hade de kontaktat mig och tagit betalt om jag inte hade varit ärlig och hört av mig.

Kommentarer
Postat av: Sandra.

Jo träningen har man ju kommit efter i nu. Men men. Hoppas på att kunna komma igång med den snart igen. Träna lite och snart är det väl dax att göra en halvårskoll och se vem som leder tävlingen då.?



2009-04-23 @ 09:01:59
URL: http://lillnasse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0