Hårt träningspass!

Var ute och sprang med Hellmark idag. Det känns att vi pressar varandra... Redan första stegen så kändes det att tempot var högre än jag brukar ha, sen när det kom backar, som är Hellmarks specialité, så hängde jag inte riktigt med, men så fort det planade ut så kom jag ifatt och det kändes riktigt bra. Sprang ett varv i Kusen på 5.18, hyfsat bra tid, men den kommer bli bättre om några veckor, det kan jag lova!

Det känns i kroppen att man kört hårdare, men det var nog det kroppen behövde, en väckarklocka som säger att det nu är dags att höja tempot och lägga i en högre växel om jag ska hinna träna mig i form till de första tävlingarna. Men kan ju erkänna att det egentligen är i månadsskiftet maj-juni som jag vill vara i toppform på våren, för det är då Gnestaloppet är. Alltid roligt att göra bra resultat på hemmaplan.

Nästa löppass blir på lördag, så blir vila imorgon, behöver nu efter gymet igår o löpning idag =)
På lördag blir det nog lite lugnare. Ska springa samma runda som jag sprang för två veckor sen, försöka slå den tiden, borde jag göra eftersom jag var halvsjuk då jag sprang den rundan senast.

Skriv gärna i kommentarer hur ni tränar m.m. Eller så kan ni skriva något annat *ler*

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hehe.. en gång i månaden är ju bättre en ingenting iallafall.. Men ska försöka skriva lite oftare.. får se om de blir något inlägg idag.. ska sätta mig o plugga lite nu iallafall..

2008-02-15 @ 09:22:05
URL: http://lillnasse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0