Alliansen "smyger" fram...

Alliansen monterar ner välfärdsamhället nästan obemärkt. Alliansen gör det smart, istället för att helt ta bort de trygghetssystem som vi har så försämrar de dem och gör lite nerdragningar här och lite där. Detta gör de för att vi vanliga Svenssons inte ska märka det lika lätt.
Alliansens slutmål är och förblir en stat där man betalar minimalt med skatt, får teckna dyra försäkringar, inte har någon som helst trygghet om man skulle bli av med jobbet, där endast de som kan betala för sig får den sjukvård de behöver.
Är det ett sådant samhälle vi vill ha?!
Jag vill det då inte!!
Jag vill se ett Sverige där vi alla hjälps åt att bygga upp välfärden igen, hjälps åt att bygga upp den trygghet folk behöver för att våga satsa på egna företag och nya jobb. Ett Sverige där alla får den vård de behöver oavsett plånbokens storlek. Ett Sverige för alla.

Kommentarer
Postat av: Sandra

så dära nu har jag uppdaterat min blogg lite...

2008-02-14 @ 12:40:55
URL: http://lillnasse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0